Έρευνα για τα ιδιωτικά νοσηλευτικά ιδρύματα

Στο wordcloud πάνω βλέπουμε τις λέξεις που συναντήσαμε πιο συχνά στις αναφορές online σχετικά με τον κλάδο και μας δίνουν μια ιδέα της συζήτησης.

Έρευνα και σωστό benchmarking

Συγκεντρώνοντας στοιχεία από το Monitor καταγράψαμε την εικόνα του συγκεκριμένου κλάδου online από την αρχή του χρόνου και συγκεκριμένα για το διάστημα Ιανουάριος - Σεπτέμβριος 2017.

Κατά την έρευνά μας μελετήσαμε τις αναφορές από περίπου 3,4 εκατομμύρια online πηγές: news sites, blogs, forums και Social media (Facebook pages, Twitter, Instagram, YouTube). Συμπεριλάβαμε 11 από τα μεγάλα ιδιωτικά νοσηλευτικά ιδρύματα και o συνολικός όγκος των αναφορών για αυτά έφτασε τις 84.000 αναφορές περίπου.

Με τα στοιχεία αυτά μπορεί κανείς για τον κλάδο να:

  • Καταγράψει τα σωστά benchmarks
  • Θέσει πιο αποτελεσματικά και ρεαλιστικά KPIs για το brand και άρα να στήσει καλύτερη digital, αλλά και PR στρατηγική
  • Έχει εικόνα Ποιος, Πού, Πότε και Γιατί μιλάει για το brand και άρα να κάνει καλύτερη διαχείριση της online ταυτότητας

Αυτά είναι μερικά μόνο από τα συμπεράσματα και τα οφέλη. Πάμε να δούμε πιο αναλυτικά τα ευρήματα που συλλέξαμε.

Πώς μοιράζεται η "πίτα"

Το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας των online αναφορών ανήκει στο Ερρίκος Ντυνάν, με Ιασώ και Ιατρικό Κέντρο να ακολουθούν στα ίδια επίπεδα μεταξύ τους. Θεματικές ενότητες που έχουν αυξήσει τον όγκο αναφορών για το Ερρίκος Ντυνάν είναι τα δημοσιεύματα για το σκάνδαλο σχετικά με την πώλησή του, τους διορισμούς, τα έσοδά του κ.λ.π. Τα θέματα για τα νοσοκομεία Ιασώ και Ιατρικό Κέντρο αφορούν κυρίως σε δραστηριότητα στα Facebook pages, σε ειδικές τιμές για εξετάσεις, σε χρηματιστηριακά νέα, σε συνεργασίες και χορηγίες, σε διακρίσεις, στην παραμονή ή σε εξετάσεις επωνύμων στο νοσοκομείο και σε διάφορα νοσοκομειακά προγράμματα.

Η κίνηση των brands ανά μήνα

Εδώ βλέπουμε την κατανομή των αναφορών ανά μήνα για κάθε brand από αρχή του χρόνου. Το Ερρίκος Ντυνάν έχει αυξημένο όγκο αναφορών τον Ιούνιο και τον Ιούλιο λόγω του σκανδάλου για το νοσοκομείο.

Το Νοσοκομείο “Υγεία” είχε περισσότερες αναφορές τον Φεβρουάριο, λόγω δημοσιεύσεων σχετικά με τη στήριξη στην Ελληνική Παραολυμπιακή Ομάδα και τη μεταφορά και το θάνατο του Λουκιανού Κηλαηδόνη στο νοσοκομείο.

Το Ιατρικό Κέντρο εμφανίζεται με αυξημένο όγκο τον Μάρτιο και τον Ιούλιο λόγω δημοσιευμάτων σχετικά με χρηματιστηριακά νέα, βράβευση, εξετάσεις σε προνομιακές τιμές και την ανακοίνωσή του για το θάνατο του Μίνωα Κυριακού.

Μικρότερα peaks βλέπουμε στο Ιασώ τον Μάιο και τον Ιούνιο, τα οποία οφείλονται κυρίως σε διαγωνισμό στο Facebook page και σχόλια χρηστών, στη γιορτή των 21 χρόνων λειτουργίας του νοσοκομείου, σε χρηματιστηριακά νέα, συνεργασίες και στη στήριξη του συλλόγου “Όραμα Ελπίδας”.

Τη διακύμανση στο χρόνο βλέπουμε και σε γραμμή, από άποψη volume (όγκου) και από άποψη impact (σημαντικότητας), δύο metrics που καλό είναι να τα εξετάζουμε παράλληλα. Το impact μιας αναφοράς καθορίζεται, αναλόγως το Μέσο από το οποίο προέρχεται, από το Alexa rank, τα page likes, τους followers, το reach του Μέσου και το engagement.

Στη διακύμανση του impact θα συναντήσουμε και πάλι τα peaks για τους 2 μήνες για το Ερρίκος Ντυνάν, το οποίο σημαίνει ότι είχε αυξημένο όγκο αναφορών αλλά και ισχυρό impact.

Για το νοσοκομείο “Υγεία” το Φεβρουάριο που είναι αυξημένες οι αναφορές, δεν είναι αντίστοιχα υψηλό το impact των αναφορών.

Οι αναφορές για το Ιατρικό Κέντρο για τον Ιούλιο είναι ανεβασμένες όσον αφορά τον όγκο και το impact, ενώ για τον Μάρτιο δεν φαίνεται να είναι ανεβασμένο το impact των αναφορών.

Τέλος, για το Ιασώ που κάνει peak τον Μάιο και τον Ιούνιο, το impact είναι ανεβασμένο μόνο τον Ιούνιο.

Ποιος μιλάει για κάθε brand

Στα περισσότερα brands τα blogs φαίνεται να πρωταγωνιστούν στη συζήτηση, αφού πολλές είναι οι αναφορές που αφορούν σε δημοσιεύματα σχετικά με την Εξεταστική για την υγεία και το σκάνδαλο με το Ντυνάν, αναδημοσιεύσεις δελτίων Τύπου αναφορικά με ενέργειες CSR, χορηγίες και συνεργασίες, στην παραμονή επωνύμων στα νοσοκομεία, σε διακρίσεις, απεργίες εργαζομένων, χρηματιστηριακά νέα και προσφορές με προνομιακές τιμές για εξετάσεις. Αμέσως μετά αυξημένα ποσοστά συναντάμε στα news sites κυρίως για τα ίδια θέματα που αναφέραμε παραπάνω και στη συνέχεια βλέπουμε το Facebook, κυρίως λόγω δραστηριότητας των official Facebook pages. Σε μικρότερο βαθμό συναντάμε το Twitter, εκτός από την περίπτωση του Ερρίκος Ντυνάν που καταλαμβάνει το 52% κυρίως λόγω χιουμοριστικών tweets σχετικά με το σκάνδαλο για το νοσοκομείο.

Πώς μιλάνε για το brand;

Στην κατανομή του αισθήματος, παρατηρούμε ότι κυριαρχούν οι ουδέτερες αναφορές, αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω δημοσιεύσεων για χρηματιστηριακά/οικονομικά νέα, χιουμοριστικά tweets και την παραμονή επωνύμων στα νοσοκομεία.

Οι θετικές αναφορές αφορούν μεταξύ άλλων σε δημοσιεύσεις σχετικά με ειδικές τιμές για εξετάσεις, συνεργασίες, χορηγίες, διακρίσεις, ενέργειες CSR και νέα νοσοκομειακά προγράμματα.

Να σημειώσουμε στο σημείο αυτό ότι λόγω των ιδιαιτεροτήτων της ελληνικής γλώσσας, το αυτόματο αίσθημα της πλατφόρμας μπορεί να έχει ίσως μικρές αστοχίες. Για το λόγο αυτό δεν έχουν συμπεριληφθεί στο γράφημα οι αρνητικές αναφορές, καθώς για τη σωστή εικόνα τους συνίσταται manual διόρθωση.


Influencers κλάδου

Oι top publishers που περισσότερο δημοσίευσαν για τον κλάδο είναι κυρίως news sites και blogs (αναδημοσιεύσεις δελτίων Τύπου, χορηγίες, προσφορές, οικονομικά άρθρα και διάφορες ενέργειες και καμπάνιες).


Θέλετε να δείτε τον κλάδο της υγείας σε ακόμα μεγαλύτερο βάθος; Θέλετε να βγάλετε τα δικά σας στοιχεία για το δικό σας brand ή το δικό σας κλάδο; Θέλετε καλύτερη κατανόηση της αγοράς σας online, για καλύτερη digital, corporate ή PR στρατηγική;

Ζητήστε μας ένα demo

H παρούσα έρευνα του Monitor βασίζεται στην αυτοματοποιημένη άντληση αναφορών από on-line πηγές και δεν αποτυπώνει προσωπικές απόψεις, αξιολογήσεις ή προτιμήσεις των διαχειριστών του. Το Monitor, στο βαθμό που είναι τεχνικά εφικτό, δεν έχει συμπεριλάβει στα αποτελέσματα της έρευνάς του αρνητικές διαδικτυακές αναφορές και δεν αναμεταδίδει, ούτε φέρει οποιαδήποτε ευθύνη για το περιεχόμενο των διαδικτυακών αναφορών που συλλέχθησαν και απεικονίζονται στα ανωτέρω διαγράμματα της έρευνας