Εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας
Μια ολοκληρωμένη καταγραφή της online εικόνας του κλάδου μέσω του Monitor

Στο wordcloud πάνω βλέπουμε τις λέξεις που συναντήσαμε πιο συχνά στις αναφορές online σχετικά με τον κλάδο της ενέργειας και μας δίνουν μια ιδέα της συζήτησης.

Έρευνα και σωστό benchmarking

Η αγορά ηλεκτρικής ενέργειας είναι μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά, που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όχι μόνο εμπορικά, αλλά και online. Συγκεντρώνοντας στοιχεία από το Monitor καταγράψαμε την εικόνα του συγκεκριμένου κλάδου στο Ίντερνετ από την αρχή του χρόνου και συγκεκριμένα για το διάστημα Ιανουάριος - Αύγουστος 2017.

Κατά την έρευνά μας μελετήσαμε τις αναφορές από περίπου 3,4 εκατομμύρια online πηγές: news sites, blogs, forums και Social media (Facebook pages, Twitter, Instagram, YouTube). Εξαιρέσαμε στο σημείο αυτό τη ΔΕΗ, την οποία θα εξετάσουμε παρακάτω χωριστά, λόγω των ιδιαιτεροτήτων του συγκεκριμένου brand, και εξετάσαμε 12 εταιρείες που παρέχουν ηλεκτρική ενέργεια. Ο συνολικός όγκος των αναφορών για τις 12 εταιρείες έφτασε τις 13.000 περίπου.

Με τα στοιχεία αυτά μπορεί κανείς για τον κλάδο να:

  • Καταγράψει τα σωστά benchmarks
  • Θέσει πιο αποτελεσματικά και ρεαλιστικά KPIs για το brand και άρα να στήσει καλύτερη digital, αλλά και PR στρατηγική
  • Έχει εικόνα Ποιος, Πού, Πότε και Γιατί μιλάει για το brand και άρα να κάνει καλύτερη διαχείριση της online ταυτότητας

Αυτά είναι μερικά μόνο από τα συμπεράσματα και τα οφέλη. Πάμε να δούμε πιο αναλυτικά τα ευρήματα που συλλέξαμε

Πώς μοιράζεται η "πίτα"

Το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας των online αναφορών ανήκει στην Protergia, με Ήρων και Elpedison να ακολουθούν στα ίδια επίπεδα μεταξύ τους. Θεματικές ενότητες που έχουν αυξήσει τους όγκους των συγκεκριμένων brands είναι οι συνεργασίες τους με γνωστές εταιρείες, χορηγίες, προωθητικά περιεχόμενα και νέα προϊόντα, αλλά και ενημερωτικού τύπου δημοσιεύσεις για τα οικονομικά τους αποτελέσματα ή χρηματιστηριακά νέα.

Η κίνηση των brands ανά μήνα

Εδώ βλέπουμε τους "καλούς" και "κακούς" μήνες για κάθε brand από αρχή του χρόνου. Η Protergia έχει αυξημένο όγκο αναφορών τον Ιούνιο και τον Ιούλιο λόγω προωθητικής ενέργειας σε συγκεκριμένο blog, που συνόδευε σαν προτεινόμενο περιεχόμενο τα άρθρα του και πήρε αρκετά shares στο Facebook (pages).

Η Elpedison είχε τον καλύτερό της μήνα τον Φεβρουάριο, λόγω συνεργασίας της με τα Public και την AXA. Η Ήρων εμφανίζεται με αυξημένο όγκο τον Ιούνιο λόγω Twitter και tweets που σχολίαζαν το brand στο Survivor. Μικρότερο peak κάνει η Watt & Volt τον Μάιο, όταν άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στη Θεσσαλονίκη και η Green τον Μάρτιο με διαγωνισμούς στο Facebook και εκπτώσεις.

Μικρό peak παρατηρούμε και στην NRG τον Μάιο, από αναφορές της εταιρείας σε άρθρα σχετικά με τα μερίδια αγοράς στην ηλεκτρική ενέργεια και διαγωνισμούς στη σελίδα της στο Facebook

Τη διακύμανση στο χρόνο βλέπουμε και σε γραμμή, από άποψη volume (όγκου) και από άποψη impact (σημαντικότητας), δύο metrics που καλό είναι να τα εξετάζουμε παράλληλα. Το impact μιας αναφοράς καθορίζεται, αναλόγως το Μέσο από το οποίο προέρχεται, από το Alexa rank, τα page likes, τους followers, το reach του Μέσου και το engagement.

Ποιος μιλάει για κάθε brand

Τα blogs και τα news sites βλέπουμε να πρωταγωνιστούν στη συζήτηση, εύρημα αναμενόμενο μάλλον για το συγκεκριμένο κλάδο, αφού πολλές είναι οι αναφορές που αφορούν σε χρηματιστηριακά νέα και οικονομικά αποτελέσματα, συνεργασίες με τηλεπικοινωνίες και άλλες εταιρείες όπως π.χ η ασφαλιστική AXA, αναδημοσιεύσεις δελτίων Τύπου και χορηγίες.

Αμέσως μετά αυξημένα ποσοστά συναντάμε στο Facebook, κυρίως λόγω της δραστηριότητας στα official Facebook pages των εταιρειών (όπως π.χ. διαγωνισμοί από τα Pages και σχόλια χρηστών).


Πώς μιλάνε για το brand;

Στην κατανομή του αισθήματος, παρατηρούμε ότι κυριαρχούν οι ουδέτερες αναφορές, αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω χρηματιστηριακών νέων, οικονομικών αποτελεσμάτων των εταιρειών και συζητήσεων για την αγορά του ρεύματος, χωρίς κάποια ιδιαίτερη χροιά από άποψη αισθήματος.

Οι θετικές αναφορές αφορούν μεταξύ άλλων σε συνεργασίες, χορηγίες, ενέργειες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και δραστηριότητα στα Facebook pages των εταιρειών.

Να σημειώσουμε στο σημείο αυτό ότι λόγω των ιδιαιτεροτήτων της ελληνικής γλώσσας, το αυτόματο αίσθημα της πλατφόρμας μπορεί να έχει ίσως μικρές αστοχίες. Για το λόγο αυτό δεν έχουν συμπεριληφθεί στο γράφημα οι αρνητικές αναφορές, καθώς για τη σωστή εικόνα τους συνίσταται manual διόρθωση.


Influencers του κλάδου ηλεκτρικής ενέργειας

Αυτοί είναι οι publishers (Μέσα ή χρήστες) που δημοσίευσαν περισσότερο για τις εταιρείες ενέργειας το συγκεκριμένο διάστημα. Συναντάμε κυρίως blogs και news sites, διότι όπως αναφέραμε ήδη τον μεγαλύτερο αριθμό αναφορών στο συγκεκριμένο κλάδο συναντάμε σε αυτά τα Μέσα.

Η περίπτωση της ΔΕΗ

Η ΔΕΗ ως δημόσια επιχείρηση αποτελεί ένα brand με ιδιαιτερότητες και σημαντικά μεγαλύτερο όγκο αναφορών σε σχέση με τις ανταγωνιστικές μάρκες και θα αλλοίωνε την εικόνα του κλάδου και τα benchmarks, εάν εξεταζόταν μαζί τους.

Θέματα που αυξάνουν τον όγκο αναφορών είναι οι εξελίξεις σχετικά με την ιδιωτικοποίηση και οι σχετικές συζητήσεις της κυβέρνησης, αυξήσεις στο ρεύμα και αλλαγές στα τιμολόγια, φωτιές σε κολώνες και μετασχηματιστές, νέες θέσεις εργασίας και συνδικαλιστικά θέματα.

Συγκεντρώσαμε κάποια γραφήματα που καταγράφουν την εικόνα της ΔΕΗ για το δίμηνο Ιούλιος-Αύγουστος.

Στο γράφημα με τη διακύμανση των αναφορών και της σημαντικότητας, συναντάμε peak στις 12/7 κυρίως σχετικά με τον θάνατο του αναπληρωτή διευθύνοντα συμβούλου της ΔΕΗ, επεισόδια μεταξύ αστυνομικών και συνδικαλιστών της ΔΕΗ στην Κοζάνη και φωτιά σε πυλώνες στην Ζάκυνθο. Ακολουθούν δύο peaks στις 4/8 και 7/8 τα οποία αφορούν σε αυξήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ, σε έκρηξη μετασχηματιστή και σε δημοσιεύματα με θέμα την εισήγηση της ΡΑΕ για τη μη επιβάρυνση των καταναλωτών.

Θέλετε να δείτε τον κλάδο της ηλεκτρικής ενέργειας σε ακόμα μεγαλύτερο βάθος; Θέλετε να βγάλετε τα δικά σας στοιχεία για το δικό σας brand ή το δικό σας κλάδο; Θέλετε καλύτερη κατανόηση της αγοράς σας online, για καλύτερη digital, corporate ή PR στρατηγική;

Ζητήστε μας ένα demo

H παρούσα έρευνα του Monitor βασίζεται στην αυτοματοποιημένη άντληση αναφορών από on-line πηγές και δεν αποτυπώνει προσωπικές απόψεις, αξιολογήσεις ή προτιμήσεις των διαχειριστών του. Το Monitor, στο βαθμό που είναι τεχνικά εφικτό, δεν έχει συμπεριλάβει στα αποτελέσματα της έρευνάς του αρνητικές διαδικτυακές αναφορές και δεν αναμεταδίδει, ούτε φέρει οποιαδήποτε ευθύνη για το περιεχόμενο των διαδικτυακών αναφορών που συλλέχθησαν και απεικονίζονται στα ανωτέρω διαγράμματα της έρευνας